Hvilke trends forudsiger du for danskernes madlavningsvaner i 2022 og frem?
I lÞbet af de seneste Är er onlinehandlen gÄet fra at vÊre en mulighed til at blive det normale i hverdagen. At kÞbe mÄltider og dagligvarer online har givet os flere valgmuligheder og gjorde det nemt at udvÊlge meget specifikke produkter, afpasset efter vores personlige livsstil og kostprincipper.
Udover at onlinelÞsninger som HelloFresh sÊtter os i stand til at kÞbe ind under hensyntagen til individuelle behov og giver os inspiration til nye spÊndende oplevelser, sÄ hjÊlper de ogsÄ ved at gÞre planlÊgning af hverdagen lettere og ikke mindst frigive tid til familien og fritidsaktiviteter.
Netop kvalitetstiden med den nÊrmeste familie er en god grund til at overveje at hoppe med pÄ HelloFresh-bÞlgen. Flere og flere familier prioriter aftensmÄltidet som dagens vigtigste samlingspunkt, hvor man fÄr tid til at sidde og nyde at have tid sammen - uden indkÞb i ulvetimen og timer foran gryderne. Jeg er sikker pÄ, at vi vil se en stigende efterspÞrgsel efter hurtige og lÊkre aftensmadslÞsninger, som ogsÄ indebÊrer retter, hvor dele er tilberedt pÄ forhÄnd, men som stadig giver fornemmelsen af et hjemmelavet mÄltid.
En anden tendens, vi ser er, at flere forbruger ânĂžrderâ om madlavning og bruger mere tid pĂ„ at lave ting fra bunden. I weekenden eller nĂ„r vi trĂŠnger til ekstra forkĂŠlelse gĂžr det ikke noget, at aftensmaden tager time- eller dagevis at tilberede. TĂŠnk f.eks. pĂ„ surdejtrenden, slow-cooking, kimchi, Ăžl-brygning og lignende, som for alvor har vundet indpas hjemme hos folk de seneste Ă„r.