7.1 Prisen for de bestilte produkter og ydelser er den pris, som gælder på datoen for din ordre eller for din seneste ændring af din ordre, med forbehold for eventuelle tastefejl eller andre fejl i prisoplysningerne på HelloFreshs website. Alle priser er inklusive moms og, medmindre andet er anført, forsendelsesomkostninger. HelloFresh forbeholder sig retten til at regulere sine priser, herunder priser for abonnementstjenester, der løber på ubestemt tid, samt forsendelsesomkostninger. En prisregulering vil blive meddelt berørte kunder via den e-mail, der er anført i deres kundekonto. Prisreguleringen træder i kraft 30 dage efter at prisreguleringsmeddelelsen er sendt. Kunder, der ikke ønsker at acceptere prisreguleringen, har ret til at opsige aftalen med HelloFresh i henhold til punkt 3.3 ovenfor.
7.2 Du kan benytte direkte betaling, kort eller de andre betalingsformer, der fremgår af HelloFreshs website. Du er ansvarlig for, at dine betalingsoplysninger er korrekte, så længe aftalen mellem dig og HelloFresh er i kraft. HelloFresh skal straks orienteres om ændring af betalingsoplysningerne.
7.3 Når du og HelloFresh har indgået en aftale, trækker vi beløbet for den første levering direkte fra den konto eller det kort, som du har registreret. For efterfølgende leveringer vil du blive opkrævet løbende i aftaleperioden. Betaling kan opkræves op til 7 dage før levering, medmindre du har sat dit abonnement på pause, annulleret en ordre eller opsagt aftalen med HelloFresh. Vi kan trække varierende beløb på grund af rabatter og kampagner. Af tekniske årsager kan det tage et par dage, før beløbet trækkes på din konto eller dit kort. Du er ansvarlig for, at der er dækning på kontoen eller kortet, som du har angivet, så længe aftalen mellem dig og HelloFresh er i kraft.
7.4 Hvis betalingen fra din bank eller et andet kreditinstitut ikke kan gennemføres af årsager som kan tilskrives dig, er du forpligtet til at give HelloFresh tilstrækkelig sikkerhed for betalingen eller afhjælpe årsagen til den manglende betaling, således at vi kan opkræve det udestående beløb med tillæg af eventuelle bankgebyrer afholdt af HelloFresh og et administrationsgebyr svarende til EUR 3 (ved brug af den gældende valutakurs på det tidspunkt, hvor administrationsgebyret trækkes).
7.5 Hvis du ikke betaler udestående beløb til HelloFresh efter at have modtaget betalingspåmindelse herom, vil HelloFresh overdrage sagen til inddrivelse ved inkasso.
7.6 Point eller kredit, der er optjent gennem "henvis en ven-kampagner", er underlagt de vilkår og betingelser, der gælder for sådanne kampagner på det givne tidspunkt. Disse kan findes
her. Bemærk! Hvis din konto lukkes, udløber eller slettes (også i tilfælde af en såkaldt “anmodning om at blive glemt”), forsvinder eventuelle point eller eventuel kredit på din konto også.
7.7 Hvis der ikke er aftalt særskilte vilkår for rabatter, gælder følgende for indløsning af rabatkoder:
(i) rabatter kan ikke kombineres med andre rabatter eller kampagner,
(ii) rabatter gælder kun for nye kunder,
(iii) efterfølgende kreditering af rabatter er ikke muligt
(iv) rabatter kan ikke kombineres med eventuelle kreditter, og
(v) gratis tilbud og introduktionstilbud gælder udelukkende én gang per husstand.
7.8 Følgende gælder også for gavekort:
(i) salg finder sted på betalingstidspunktet, og ved at indløse gavekortet anses disse vilkår og betingelser for at være blevet accepteret (uanset om salget er foretaget direkte af HelloFresh eller gennem en autoriseret HelloFresh-forhandler/autoriseret anden platform);
(ii) gavekort kan kun bruges gennem vores hjemmeside, kun én gang og må ikke kopieres, distribueres eller offentliggøres eller videresælges uden HelloFresh's forudgående samtykke,
(iii) gavekortene kan være begrænset til bestemte produkter eller tjenester og er ikke gyldige som betaling for premiumprodukter- og kampagner, medmindre andet er angivet, og
(v) hvis HelloFresh har mistanke om nogen form for bedrageri eller lignende vedrørende gavekort, kan disse blive deaktiveret.